Reklama 007

16 10 2012

Zbliża się 50. rocznica  powstania pierwszego z 22. filmów o najsłynniejszym agencie – 007. W dodatku na 23 października zaplanowana jest światowa premiera kolejnej części przygód Jamesa Bonda – Skyfall. Cała seria gromadzi wokół siebie miliony fanów, zarówno na świecie, jak i w Polsce. Ale nie tylko my o tym wiemy… Wiedzą też o tym spece od marketingu, dzięki którym od początku października jesteśmy zalewani (co prawda świetnymi) reklamami mniej lub bardziej nawiązującymi do serii o 007.

Na pierwszy ogień pójdzie reklama Heinekena.

a) Fabuła reklamy to świetne połączenie klimatu filmów z Bondem z charakterystycznym „facetem idealnym”, który w reklamie natyka się na rozmaite osobistości, co tworzy super atmosferę ostatnich reklam Heinekena.

b) To samo możemy powiedzieć o muzyce – świetnie połączenie słynnego motywu Mony’ego Normana i piosenki Man like that Gin Wigmore. Ta reklama do mnie trafia – jestem na tak!🙂

Kolejna reklama prezentuje nam nowego smartfona Xperia – „urządzenia, z którym James Bond się nie rozstaje”

a) Fabuła reklamy jest jakby sceną wyciętą z filmu o Bondzie – pościgi, ucieczka,  ekskluzywne pojazdy, elementy parkour’u. Niestety nie przyciąga jednak mojej uwagi na tyle, abym zainteresował się tym smartfonem…

b) Muzyka – według mnie, mało oryginalnie. Oczywiście mamy aranżację słynnej ścieżki dźwiękowej, ale czegoś tu brakuje…

I następną reklamą, która mniej lub bardziej nawiązuje do przygód Jamesa Bonda jest reklama Orange Open z Sercem i Rozumem.

W tej reklamie nie ma bezpośrednich nawiązań do filmów z Bondem. Pojedyncze nawiązania wyłapujemy w zabawnej grze słów, która toczy się przez cały materiał. Pozostaje jedynie ogólny klimat, jaki tworzą stroje głównych bohaterów, motyw zlecania misji, pseudonim „O” itd. Muzyka w reklamie też nie  jest bezpośrednim nawiązaniem do zbliżającej się premiery, a jednak niewątpliwie reklamę kojarzymy z najsłynniejszym agentem brytyjskiego wywiadu – i to jest sukces jej autorów.

Na zakończenie reklama Coli Zero, którą pozostawię bez dłuższego komentarza. Moje serce zdobyła dzięki scenie z Astonem Martinem – kultowym samochodem Bonda🙂

autor: Piotr Sztompke


Działania

Information

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




%d bloggers like this: